Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wałbrzychu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej pcpr.walbrzych.bipdlaszkol.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Zapewnienie dostępności elementów wymienionych powyżej oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Pracujemy nad stopniowym usuwaniem barier.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Oprócz standardowych skrótów klawiszowych dodaliśmy szybkie przejścia do głównych elementów strony za pomocą przycisku „TAB”.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dagmara Dynak - mejlowo d.dynak@pcpr.walbrzych.pl lub telefonicznie 74 66 66 309.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszej placówki:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Wejście główne do budynku zlokalizowane jest od strony Alei Wyzwolenia numer 24, 58-300 Wałbrzych. Pomieszczenia PCPR w Wałbrzychu dzierżawione od Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu - Al. Wyzwolenia 20-24, 58-300 Wałbrzych. Budynek jest częściowo dostępny dla osób z niepełnosprawnością. Wejście główne jest częściowo dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo, występują bariery architektoniczne w postaci schodów, jednak możliwe jest też wejście do budynku bezprogowe z poziomu chodnika.. Przed wejściem znajduje się podjazd dla wózków oraz poręcze rurowe obustronne. Występuje obszar kontroli w postaci portierni i ochrony. Dla osób z niepełnosprawnością PCPR zapewnia dostępność alternatywną. Przed wejściem głównym znajduje się dzwonek do celu przywołania pracownika, który udziela wszelkiej pomocy osobie z niepełnosprawnością. W celu wcześniejszego przygotowania wizyty w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wałbrzychu uprzejmie prosimy o skontaktowanie się z pracownikiem tut. centrum pod numerem telefonu +48 74 66 66 300 bądź za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: sekretariat@pcpr.walbrzych.pl lub bezpośrednio z wyznaczonym koordynatorem dostępności. W budynku znajduje się winda
PCPR w Wałbrzychu umożliwia kontakt poprzez inną formę komunikacji na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami.
Na przykład pisanie na kartce może pomóc osobom niemówiącym, które rozumieją i słyszą.
Informację o koordynatorze dostępności.
Zamieszczenie formularzy wniosków o zapewnienie dostępności.
Możliwość skorzystania ze wsparcia asystenta, podczas korzystania z usług naszego Centrum.